Din ce in ce mai des auzim cuvinte ca: testare auto, diagnoza auto, resetare bord, scanare, EOBD, AIRBAG, ABS, ESP, CDI, TDI, FSI, CRDI, etc. De ce? Pentru ca autovehiculele moderne sunt 'pline de electronica' si fara o verificare, testare sau diagnoza electronica nu putem constata si remedia defectiunea. Nu mai sunt vremurile cand 'Nea Mecanicu' ne facea o 'testare' in fata blocului, aceasta constand in suflarea jiglorului si setarea la parametrii de fabrica cu ajutorul surubelnitei si a urechii. Autovehiculul secolului XXI functioneaza pe baza coordonarii date de catre computerul de bord al vehiculului.    Pentru constatarea defectiunilor sau a erorilor aparute in functionarea autovehiculului se utilizeaza diagnosticarea auto electronica. Autovehiculele moderne utilizeaza un sistem de senzori care transmit computerului de bord informatii despre starea diferitelor sisteme (in principal informatii referitoare la starea motorului), iar aceste informatii pot fi accesate cu ajutorul tester-ului, pentru a fi remediate ulterior de catre mecanicul auto. Citirea informatiilor furnizate de computerul de bord se realizeaza cu echipamente profesionale. Diagnosticand toate sistemele masinii tale afli cu exactitate care sunt problemele pe care aceasta le are. In functie de tipul autovehiculului, diagnosticare poate include urmatoarele module: Motor, Transmisie, ABS Frane, Clima, Airbaguri, Instrumente, Tractiune asistata, Imobilizator, si multe altele. Cateva exemple: Determinarea cu exactitate a starii in care se afla injectoarele; Determinarea in ce stare se afla turbo; Afli cum iti lucreaza debitmetrul de aer; Afli ce acutator de la clima este defect; Vezi care usa iti semnalizeaza alarme false; Multe alte stari si parametrii ale masinii.


MONITORIZARE IN TIMP REAL


    Putem monitoriza starea sistemelor masinii in timp real si chiar in mers. Iata cateva exemple: Verificam daca exista intreruperi in alimentarea motorului cu combustibil sau aer si daca acestea respecta cerintele producatorului; Verificam temperatura combustibilului (la motoarele pompe-duse) La cutiile automate verificam daca schimbarea vitezelor se realizeaza in conformitate cu cerinta producatorului; Verificam injectia; Verificam 'timing-ul' injectiei; Etc.
Gasim motivul din care unele becuri au ramas aprinse in bord, si remediem problema

    Modulele de control aflate in masina ta stocheaza erorile de functionare defectuoasa detectate. Aceasta este o functie foarte folositoare, dar cand vezi o lumina aprinsa in bord, ai dori sa stii de ce? Noi suntem in masura sa iti spunem motivele.

Modificari de parametri


    Putem imbunatati confortul si performanta masinii tale Recodand sau Adaptand unele module. Iata cateva exemple: inchiderea centralizata Pornirea si stabilirea parametrilor alarmei de fabrica (multe din masinile venite din vest au incluse din fabrica o alarma originala, dar care ori nu e activa ori este setata la un nivel minim) Sensibilitatea servodirectiei Cantitatea de motorina injectata Limba computerului de bord Iluminarea ceasurilor de bord. Multe altele


CHIP TUTNING


    Cresterea puterii motorului fara interferente mecanice.Realizarea acestei cresteri se face prin optimizarea soft-ului de management al sistemului de injectie electronica in vederea obtinerii unei cresteri de putere cu pana la 30% mai mare pentru motoarele turbo-diesel sau turbo-benzina si 10% pentru motoarele aspirate diesel sau benzina. Aceasta optimizare nu duce neaparat la o crestere a uzurii sau a consumului de carburant.
Ce putem face?